Gegužės 21 dieną Šiaulių lopšelyje-darželyje „Salduvė“ vyko išskirtinis renginys.


Įgyvendinant Erasmus+ programos trumpalaikį mobilumo mokymosi tikslais projektą „Ar klimato kaita gali mane pakeisti? Tvarumo tema ugdantis gamtoje“ ir dalindamasi gerąja patirtimi bei žiniomis, įgytomis kovo mėnesį Atėnuose (Graikijoje) vykusiuose mokymuose, projekto mobilumo komanda sukvietė Šiaulių miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigų mokytojus bei kolegas su ugdytiniais į kūrybines dirbtuves „Žaliasis protų mūšis“.
Šios dirbtuvės – tai puikus STEAM ugdymo pavyzdys, kuriame vaikai tyrinėjo, sprendė problemas, kūrė bei mokėsi per patirtį.
Renginys prasidėjo šiltu sveikinimu
Renginio vedėja logopedė Monika pasveikino susirinkusius, įkvėpė geros nuotaikos ir pakvietė komandas prisistatyti. Kiekviena komanda buvo paruošusi pavadinimą, šūkį ir kūrybišką prisistatymą – dainelę, eilėraštį ar šokį, kas sukūrė šventinę ir draugišką atmosferą.

Edukacinės užduotys skatino mąstyti ir judėti
Dirbtuvėse vaikai dalyvavo įvairiose užduotyse, kurių tikslas – ne tik suteikti žinių apie gamtos saugojimą, bet ir lavinti kūrybiškumą, komandinį darbą bei refleksijos įgūdžius.


•

„Teisingas ar neteisingas?“ socialinė pedagogė Ramunė
Vaikai žiūrėjo vaizdo medžiagą apie aplinkos saugojimą, o tuomet, vertindami paveikslėlius su skirtingomis situacijomis, sprendė – ar elgesys padeda gamtai, ar jai kenkia. Atsakymus jie žymėjo spalvotomis kortelėmis.
•

„Atspėk garsą“ mokytoja Olga
Vaikai klausėsi įvairių garsų – paukščių čiulbėjimo, automobilių ūžesio ir kitų – ir spėliojo, kuris garsas priklauso gamtai, o kuris – žmogaus veiklai.
•

„Ar tu taip gali?“ logopedė Gerda
Po įkvepiančio video apie Lietuvos gamtos grožį vaikai ieškojo gyvūnų vaizduose, o vėliau – mėgdžiojo jų judesius. Tai buvo puikus būdas priminti, kad pasaulyje gyvena ne tik žmonės, bet ir gyvūnai, kuriuos būtina saugoti.
•

„Aš moku rūšiuoti“ mokytoja Vilma
Šioje užduotyje vaikai sužinojo apie plastiko taršą ir mikroplastiko pavojus. Po informacinio vaizdo įrašo laukė praktinė veikla – magnetinė „žvejyba“, kurios metu reikėjo tinkamai išrūšiuoti pagautas „šiukšles“ į atitinkamus konteinerius.
•

Plakato kūrimas „Mano žinutė gamtai“ mokytoja Gabrielė
Renginio pabaigoje vaikai komandose kūrė plakatus iš antrinių žaliavų – kamštelių, dėžučių, žurnalų iškarpų. Kiekvienas plakatas tapo mažąja žinute apie tai, ką reiškia būti gamtai draugišku žmogumi.
Šventės pabaiga – padėkos ir bendrystė