EKSPERIMENTO TIKSLAS – Stebėti, tyrinėti ir analizuoti besiskleidžiančius pumpurus, taikant stebėjimo, skaičiavimo ir lyginimo įgūdžius.
PRIEMONĖS – padidinimo stiklai, pumpurėliai.
HIPOTEZĖ – Nusprendėme, kad kiekvienoje šakelėje pumpurėlių skaičius ir dydis bus skirtingas. Šakelėse, kurios gauna daugiau saulės šviesos, pumpurėliai bus didesni ir jų bus daugiau.
EIGA – Kartu su ugdytiniais diskutavome apie besiskleidžiančius ir jau išsiskleidusius pumpurėlius, kiekvieną jų apžiūrėjome padidinamuoju stiklu, skaičiavome pumpurėlius, lyginome, kuris mažiausias, kuris – didžiausias. Aptarėme, kas yra pumpurai, kodėl jie atsiranda, kaip jie skleidžiasi. Vaikai, naudodami padidinimo stiklus, stebėjo įvairius pumpurus – aptarė jų formą, spalvą, tekstūrą. Vaikai skaičiavo pumpurėlių kiekį ant kiekvienos šakelės. Lyginome, kuri šakelė turėjo daugiausia / mažiausiai pumpurų. Aptarėme, kaip reikia laikyti padidinimo stiklą, kad geriausiai matytume.
Kalbėjome, kaip reikia saugiai stovėti ir naudoti priemones.
IŠVADA – Vaikai per patyriminę veiklą ugdė gamtos ir matematikos suvokimą. Įgijo žinių apie optinius prietaisus, skaičiavo ir lygino duomenis, lavino loginį ir erdvinį mąstymą.