Tikslas: sužinoti kaip vanduo pateko į tuščias stiklines.
Hipotezė: šis procesas vadinasi kapiliariniu veiksmu. Vanduo keliauja mažais servetėlės pluošto tarpais. Analogiškai vanduo keliauja į augalą iš jo šaknų.
Veiklos eiga: 4 popierines servetėles sulankstėme taip, kad jos būtų panašios į pagaliuką. Paėmėme 5 stiklines, pastatėme jas šalia viena kitos. Į pirmą stiklinę pripylėme geltonai nudažyto vandens, antrą – palikome tuščią, į trečią – įpylėme raudonai nudažyto vandens, ketvirtą – palikome tuščią, į penktą – įpylėme mėlynai nudažyto vandens. Servetėles – pagaliukus perlenkėme pusiau. Vieną galą įdėjome į pirmą stiklinę su geltonu vandeniu, o kitą galą įdėjome į tuščią stiklinę. Eilės tvarka sudėjome likusias servetėles į kitas stiklines. Stebėjome, kas nutiks. Servetėlės pagaliukai drėko, vanduo plėtėsi, po kelių minučių pastebėjome, kad tuščios stiklinės pradėjo pildytis vandens. Vaikus sudomino šis momentas, kaip vanduo pateko į tuščias stiklines?
Veiklos metu buvo ugdomi gebėjimais šiose pasiekimo srityse: mokėjimo mokytis, aplinkos pažinimo, problemų sprendimo, kūrybiškumo, skaičiavimo ir matavimo, sakytinės kalbos ir bendravimo.