Tikslas: supažindinti su garso priežastimis – objektų vibracija.
Hipotezė: garsas atsiranda dėl objektų vibracijos ir sklinda ore.
Mokytoja pasiūlė išsiaiškinti, kodėl ir kada daiktai pradeda skambėti. Ugdytiniai atsakymą į šį klausimą gavo iš kelių eksperimentų. Mokytoja pasiūlė apžiūrėti daiktus ant stalo (medinę liniuotę, stygą, popieriaus lapą, virbalą) ir paklausė, ar šitie daiktai turi „garsą“? Vaikai pasakė, kad ne. Mokytoja vieną liniuotės galą prispaudė prie stalo, o laisvą liniuotės galą patraukė, tuomet pasigirdo garsas, nes liniuotė sudrebėjo, susvyravo. Jei liniuotės neliesime, ji neskleis garso. Vaikai ranka sustabdė drebėjimą ir pastebėjo, kad garso nebėra. Tokį pat eksperimentą atliko su virbalu ir styga. Apžiūrėjo ištemptą stygą ir išsiaiškino, kaip išgauti garsą (trūkčioti) ir kaip nutildyti (neleisti vibruoti, laikyti ranka ar kokiu nors daiktu).
Mokytoja susuko į vamzdelį popieriaus lapą ir pasiūlė lengvai, nespaudžiant įpūsti, laikydami pirštais. Vaikai įvardino, kad pajautė garsą popieriaus drebėjime. Jie padarė išvadą, kad skamba tik tai, kas dreba (svyruoja).
Išvada: garsas atsiranda dėl įvairių objektų vibracijos. Kai daiktas pradeda drebėti ar svyruoti, ore atsiranda nematoma banga. Ji pasiekia mūsų ausis ir mes girdime garsus.