Tikslas – supažindinti vaiką su šviesos sklidimu, šešėlių formavimusi ir spalvų maišymusi, ugdyti jo kūrybiškumą, kalbinį suvokimą ir tyrinėjimo įgūdžius.
Hipotezė – keičiant šviesos šaltinį, objekto medžiagą ir atstumą, šešėliai ir spalvų efektai keičiasi.
Eiga: Vaikas eksperimentuoja su šviesos stalu, skaidriais ir matiniais objektais, stebi šešėlių formavimąsi, spalvų maišymąsi, projektuoja vaizdus ir tiria, kaip skirtingos medžiagos praleidžia šviesą. Logopedė aiškina apie šviesos savybes, parodo ir vaizduoja, kaip keičiasi šviesos sklidimas priklausomai nuo objekto, skatina vaiką apibūdinti pastebėtus pokyčius, vartoti dviskiemenius žodžius, tokius kaip „spalva“, „šviesa“, „ratas“. Aptariami rezultatai, logopedė aiškina, kodėl vyksta pokyčiai.
Išvada: Eksperimentai patvirtino hipotezę – objekto savybės ir jo padėtis lemia šviesos sklidimą bei šešėlių pokyčius. Veikla skatino tyrinėti, kūrybiškai mąstyti, plėsti žodyną.